WWOOF'en en de outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu WWOOF'en en de outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu

WWOOF'en en de outback

Door: andrys

Blijf op de hoogte en volg Andrys

16 December 2011 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Na een maand vond ik het wel weer eens tijd worden voor een nieuw verhaal. Zoals zo vaak in Australie zijn de plannen weer eens veranderd. In mijn laatste verhaal was het nog de planning om naar Tasmanie te gaan maar dit bleek achteraf toch te duur!

Om toch maar bezig te blijven had ik toen maar bedacht om aan mijn ecngels te gaan werken. Dit heb ik gedaan door te gaan werken op een WWOOF adres. WWOOF houd in dat je een aantal uren per dag werkt voor kost en inwoning. Na een aantal telefoontjes zonk de moed mij in de schoenen. Alle adresjes waren al voorzien van WWOOF'ers. Nadat ik de moed had opgegeven werd ik 's avonds terug gebelt door een adresje die achteraf toch wel plaats had. Het WWOOF gezin bestond uit een man (graham) en een vrouw (judith), die samen een cherrytomaten kwekerij bezitten.

Een aantal dagen later was het dan zover, tijd om met het WWOOF'en te beginnen. Ad, Renee en Layla hebben me in de auto naar Murray Bridge gebracht. Daar aangekomen bleken het super aardige mensen te zijn, en werden we allemaal uitgenodigd voor een bakje koffie (of thee met melk) in hun huis. Vervolgens werd ik naar mijn cottage gebracht. Deze deelde ik met andere WWOOF'ers. Maar het zag er prima uit. De volgende dag ben ik begonnen met het werk. Het was daar erg gezellig en na een aantal dagen heb ik in overleg met Graham besloten om ipv een week 10 dagen te blijven werken. In deze dagen heb ik 3458 knopen gelegd, 10872 tomaten geplukt, 5089 tomaten planten neergehaald en tapijt gelegd in een hondenhok.

In het weekend ben ik met Graham naar de markt geweest om de oogst van die week te verkopen. Het was een erg kleine markt maar de verkoop liep goed. Nadat de markt was gesloten hebben Graham en ik een aantal biertjes in de kroeg gedronken om vervolgens een hapje te eten. 's avonds ben ik nog samen met de andere WWOOF'ers naar een autocross geweest! Na nog een aantal dagen werk was het dan weer tijd om terug naar Adelaide te gaan. Eenmaal daar aangekomen kwam ik de nederlanders van de Jucy car weer tegen. Het bleek na 10 dagen engels praten toch even lastig schakelen te zijn naar het Nederlands.

Vanuit Adelaide heb ik daarna een tour door de outback gebeokt. Het is een vrij populaire tour en daardoor moest ik een week wachten voordat ik in kon stappen. Dus nog een weekje relaxen, strand liggen en stad verkennen op de fiets.

Na lang wachten werd ik op 7 december dan eindelijk opgehaald. Toch best wel spannend om met een groep nieuwe mensen de outback in te gaan. Na een wat stroeve start van de tour (iedereen was nog erg moe) kwam de stemming er al snel in. De eerste dag van de tour zijn we naar Flinders Ranges gereden om daar een hike te doen. Onze hike was in de bergen en erg warm, dus flink zweten, maar zeker de moeite waard! 's avonds in het kamp zijn we met een hele groep gaan kaarten om vervolgens in onze swags te kruipen.

De volgende dag zijn we naar Coopers Pedy gereden. Hier zijn de blangrijkste opaal-mijnen van australie. Na een rondleiding door de mijen zijn we in een grot (met stapelbedden) gaan slapen. Vergeleken met de 35 graden die we de hele dag op onze bol hebben gehad is 23 graden in een grot toch wel erg lekker! De derde dag van de tour zijn we naar misschien wel de meest gefotografeerde steen van australie gereden: de uluru! Het was een ritje van ongeveer 10 uren. Erg lang en slaapverwekkend! Maar bij het zien van de Uluru met zonsondergang was het toch wel erg vet!

Wordt vervolgd!

  • 16 December 2011 - 07:31

    Louise & Gerben:

    He Andrys,

    Weer een mooie belevenis lees ik wel en ehhhh wat een lekker weertje daar. Hier niks dan harde wind en regen.

    Have fun.

    Groetjes van ons

  • 16 December 2011 - 12:18

    Marieke:

    Hee pop!!

    Leuk verhaaltje ho0r! n0g niet helemaal v0lledig, maar zal binnenkort n0g wel k0me!:)
    Ik mis de f0t0's n0g, ben daar z0 nieuwsgierig naar, dus als je tijd hebt!! hihi(A)

    Heel veel plezier n0g pop en d0e vo0rzichtig!
    Hvj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down under

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Taupo naar queenstown

27 Januari 2012

Eerste dagen nieuw zeeland

09 Januari 2012

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

17 December 2011

Outback en great barriar reef

16 December 2011

WWOOF'en en de outback
Andrys

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 17 Maart 2012

Down under

Landen bezocht: