Magnetic island, With sunday's en Fraser island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu Magnetic island, With sunday's en Fraser island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

Door: andrys

Blijf op de hoogte en volg Andrys

09 Januari 2012 | Australië, Hervey Bay

He mensen,

Hier is dan weer een verhaal. Na de zware dag bij de great barrier reef had ik wel wat rust verdient. Daarom heb ik tot kerst lekker rustig aan gedaan in Cairns.

Op de dag voor kerst zijn we naar Cape tribulation gegaan. Hier is rainforest. Na een paar uur rijden kwamen we bij een riviertje. Hier zijn we gestopt om een verfrissende duik in het water te nemen. Bij het water hong een slingertouw. Wat is er dan verleidelijker dan als een echte tarzan het water in te gaan.... Dit hebben we dus gedaan en dat leverde leuke foto's op! Ook hebben we nog een aantal mooie uitzichtpunten gezien. Vervolgens zijn we terug gereden naar Cairns voor de nacht. De volgende dag zijn we wederom in de auto gestapt om opzoek te gaan naar watervallen. Na lang zoeken hadden we ze dan gevonden. De watervallen waren niet zo indrukwekkend als we hadden verwacht en het bleken achteraf ook de verkeerde watervallen te zijn. Wederom een gemiste kans. 's avonds hebben we een heus kerstdinner bereid. Dit gaf ons toch nog een beetje kerstgevoel ondankt de zon en 35 graden op ons bol.

Tweede kerst dag was het dan tijd om Cairns te verlaten. Ad moest met de auto naar Sydney en heeft mij dus een stukje meegenomen. Mijn volgende stop was in Townsville. Hier is een ferry die naar Magnetic Island gaat. Hier wou ik graag heen omdat er een klein dierentuintje was waar je verschillende dieren kon vasthouden en omdat het een mooi eiland is. Dus na een paar uur met de auto en een klein stukje met de boot heb ik op het eiland mijn hostel opgezocht.
De volgende dag ben ik naar de dierentuin gegaan. Hier heb ik oa een slang en een krokodil vastgehouden. Toch leuk!

Vervolgens ben ik weer terug gegaan naar het vasteland om verder te reizen naar airlie beach. Vanuit hier ben ik met een boot naar de With sunday's geweest. Een leuke manier om oud en nieuw te vieren! Dus op 30 december ben ik aan boord van de zeilboot de Boomerang gegaan. We waren met een erg leuke groep van 24 mensen. Na een paar uurtjes zeilen zijn we gestopt om te gaan snorkelen boven een reef. Het snorkelen beviel me toch beter dan het duiken en ik heb veel gekleurde vissen gezien. 's middags zijn we verder gegaan naar een kleine baai om de nacht door te brengen. De volgende ochtend bleek dat we geluk hadden, er stond een erg harde wind en op die manier was het zeilen een stukje leuker. Gelukkig had ik pilletjes tegen zeeziekte meegenomen en had ik nergens last van. De volgende stop was wederom boven een reef om te gaan snorkelen. Bij deze keer snorkelen heb ik mijn eerste zeeschildpad gezien!! Dus zeker de moeite waard. 's avonds hebben we aangelegd bij een andere boot om samen oud en nieuw te vieren. Toch best raar aan de andere kant van de wereld met vreemde mensen en zonder vuurwerk! Maar goed het was toch erg gezellige avond. Dus geslaagd!! De volgende dag zijn we terug gezeild naar airlie beach en zat het zeil avontuur erop.

Vanuit airlie beach ben ik met de bus naar Hervey bay gereisd. Dit is de ideale plaats om naar Fraser island te gaan. Hiervoor heb ik dan ook een trip geboekt en ben vervolgens met de boot naar het eiland gegaan. Daar aangekomen stond er al een groep te wachten, 7 vrouwen en een gids. Na een voorstelronde zijn we opzoek gegaan naar een kampeerplaats. Eenmaal 1 gevonden hebben we kamp opgeslagen en zijn vervolgens naar Lake Wabby gegaan. Dit is een meertje onderaan een erg hoog zandduin. Na wat rond gedobberd te hebben zijn we terug gegaan naar ons kamp om het avond eten te bereiden en na wat drankjes op bed te gaan. De volgende ochtend zijn we weer opweg gegaan in onze 4x4. We hebben een oud schipwrak bezocht, de champagne pools en een meer met allemaal schildpadden (zie de foto's). 's avond heb ik nog een gigantische vis gevangen voor het avond eten. De laatste dag op het eiland hebben we nog een groot meer met erg helder water bezocht, genaamd lake McKenzie. Erg mooi! Om vervolgens terug naar Airlie beach te gaan.

Hier zit ik op het moment nog steeds, maar ik ga morgen naar Noosa en dan rustig aan naar Brisbane om op 17 januari Australie te verlaten en naar Nieuw Zeeland te gaan. Dus het volgende verhaal zal waarschijnlijk uit het land van de Kiwi's komen.

Foto's komen later want dat wil op het moment niet lukken!

  • 09 Januari 2012 - 12:47

    Hendrik:

    Hee Jong, Ik ben jaloers. Mooie omgeving daar! Jij gaat morgen dan ook door Gympie komen!! ;) Vette shit!! Noosa is ook prachtig, vooral t national park vond ik erg leuk!
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Down under

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Taupo naar queenstown

27 Januari 2012

Eerste dagen nieuw zeeland

09 Januari 2012

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

17 December 2011

Outback en great barriar reef

16 December 2011

WWOOF'en en de outback
Andrys

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 17 Maart 2012

Down under

Landen bezocht: