Taupo naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Andrys - WaarBenJij.nu Taupo naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Andrys - WaarBenJij.nu

Taupo naar queenstown

Door: andrys

Blijf op de hoogte en volg Andrys

17 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

He mensen, het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verhaal. Er is weer heel wat gebeurd. Hier een korte samenvatting:

Vanuit rotorua ben ik dus naar taupo gegaan. Hier heb ik me aan een skydive gewaagd! Ja ja jullie lezen het goed: ik en een skydive. Na wat instructies ben ik met mijn instructeur het vluegtuig ingestapt. Hij probeerde me onderweg wat zenuwachtig te maken, maar dit lukte hem gek genoeg niet. Op 15.000 voet was het dan tijd om te springen! Erg raar gevoel, maar ik vond het stiekem super leuk! 

De volgende dag ben ik via de Waitomo caves, waar ik een kleine tour door de grotten heb gedaan, naar Tongariro national park gegaan. Hier zijn we gestopt bij de Tawhai falls (bekend van de lord of the rings). De volgende dag heb ik de Tongariro crossing gedaan. Dit is een hike die door de bergen langs verschillende mooie plekken komt (zie foto's). Ook heb ik tijdens deze wandeling Mount doom (2287m) beklommen. Wat ik een paar dagen later nog in mijn kuiten voelde!

Vanuit het national park ben ik naar de hoofdstad van nieuw zeeland, Wellington, gegaan. Waar op het nationale museum "te papa" na, weinig te doen was. Op 3 februari was het tijd om het noorder eiland te verlaten. Na een boottochtje kwam ik op het zuider eiland aan. Hier heb ik mijn eerste nacht in het plaatsje Nelson door gebracht.

Vanuit Nelson heb in een dagtripje naar het Abel Tasman nationaal park gedaan. En naar een hike door dit mooie park ben ik verder gegaan naar Franz Josef. Hier is een glacier, de eerste die ik ooit gezien heb. Ook op de glacier heb ik een hike gedaan! Erg raar, in nederland hadden ze het over cm's terwijl ik op een laag van 100m ijs stond. 

Op het moment ben ik in Queenstown. Hier hebben ze de beste hamburgertent van nieuw zeeland! Ik ben benieuwd... Ook ga ik vanaf Q'town naar de milford sounds. De milford sounds zouden een beetje op de Noorse fjorden moeten lijken. Maar ik ga het allemaal meemaken.... 

Foto's staan in mijn fotoboek.

  • 16 Februari 2012 - 20:21

    Louise & Gerben:

    Geniet nog maar lekker even. Voor je het weet ben je weer terug in het koude, natte Nederland, bleh.

    Groetjes

  • 16 Februari 2012 - 23:41

    Marieke:

    Hee lief!
    Geniet nog lkkr van je reis, over een maandje ben je (gelukkig) weer bij me!
    Doegg!

    Hou van je!

  • 24 Maart 2012 - 10:52

    Nijsgjirrich Aagje:

    Krije wy noch in update of moatte wy de rest der mar by betinke?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Down under

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Taupo naar queenstown

27 Januari 2012

Eerste dagen nieuw zeeland

09 Januari 2012

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

17 December 2011

Outback en great barriar reef

16 December 2011

WWOOF'en en de outback
Andrys

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1909
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 17 Maart 2012

Down under

Landen bezocht: