Eerste dagen nieuw zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Andrys - WaarBenJij.nu Eerste dagen nieuw zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Andrys - WaarBenJij.nu

Eerste dagen nieuw zeeland

Door: andrys

Blijf op de hoogte en volg Andrys

27 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo mensen,

Zoals ik de vorige keer al had gezegd ben ik ondertussen in nieuw zeeland aangekomen. De laatste paar dagen in Australie heb ik in brisbane doorgebracht. Ik heb hier bij een jongen thuis geslapen. Ik had hem ontmoed in de outback. Hij was daar de gids van mijn tour. Via facebook hadden we contact gehouden en had hij, mij bij hem thuis uitgenodigd.

Tijdens mijn verblijf daar hadden zijn familie en de buren een cook off (kook wedstrijd). Hier voor hadden ze een jury nodig, en dat was ik. Dit vond ik niet zo heel erg, ik heb namelijk tijdens deze reis nog niet zulk goed eten gehad! Het was een erg leuke avond en na het eten van 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten zat ik erg vol. Uiteindelijk had ik besloten dat de beker naar mijn (gast) familie ging.

Op 17 januarie ben ik naar het vliegveld gegaan om mijn vlucht naar auckland te pakken. Na het passeren van de douane moest ik nog 2 uur wachten. Terwijl ik daar zat, zag ik 2 andere backpackers zitten. Dus hier ben ik heen gegaan voor een praatje. Het bleken ook nederlanders te zijn. Een van hen heette jurre. Na een tijdje was het tijd om het vluegtuig in. Na een vlucht van 3 uur kwamen we in NZ aan. Op het vliegveld kwam ik wederom de Nederlanders tegen. Een ging op bezoek bij vrienden en jurre zocht nog een hostel en is met mij meegegaan in de bus. Na het inchecken bleken we in de zelfde kamer te zitten. Het was best gezellig en we hebben de opvolgende dagen samen de stad wat verkend, samen gegeten en naar het strand.

Een paar dagen later was het tijd om verder te reizen. We gingen beide naar de bay of islands (paihia) maar met een andere busmaatschappij. Na een stop bij een waterval ben ik in paihia aangekomen. Even later kwam jurre zijn bus aan en hij bleek in het zelfde histel op de zelfde kamer te zitten. Erg toevallig! De volgende dag ben ik naar cape reinga geweest. Dit is het noordelijkste puntje van NZ vasteland. Hier heb ik nog mijn eigen boom geplant. Op de terug reis zijn we bij een paar hoge zandduinen gestopt om te gaan zandboarden. Erg vet maar er zijn alleen 2 nadelen: je krijgt zand overal (en dan ook echt overal!) en je moet elke jeer het duin opklimmen (wat erg vermoeiend is).

Na weer een avondmaaltijd met pasta, hadden jurre en ik besloten om de volgende dag ons eigen maal bij elkaar te vissen. Zo gezegd zo gedaan. De volgende morgen zijn we gaan hiken naar een waterval zo'n 7,5 km verderop met visspullen in de rugzak. Daar aangekomen hebben we een handlijntje uitgegooid en na 80 mislukte pogingen lukte het mij dan eindelujk om een vis uit het water te trekken =D Dus wij die vis doodsteken, en toen we opkeken bleken 20 toeristen het bloederige tafateel te bekijken. Oeps! Dus met vis en al de bosjes ingevlucht niet zeker zeinde of we in een beschermd reservaat aan het vissen waren.

Het fileren van de vis wou vervolgens ook nog eens niet lukken. Dus verrassend genoeg stond er weer pasta op het menu voor het avond eten. De volgende dag ben ik terug naar Auckland gegaan om naar een nachtje slapen door naar Rotorua te gaan. 's avonds in Auckland had ik afscheid van jurre genomen. Onderweg naar Rotorua kwamen we langs een klein plaatsje: Hobbiton! Hier ben ik uitgestapt en heb ik een rondleiding gehad. In hobbiton is een gedeelte van de film set van lord of the rings te zien. Ik vond het erg leuk, en ben 's avonds met een busje bij mijn hostel afgezet.

Ik zit nu in Rotorua en het regent. Verder moet dit wel het saaiste hostel ooit zijn. Er zijn hier erg weinig en vooral oude mensen. Daarom ben ik blij dat ik morgen weer weg kan, op weg naar Taupo!

Greatz...!

  • 27 Januari 2012 - 09:15

    Jel:

    Hej dikkie! Mooi ferhaal sees! Kom der ek noch foto's fan dyn fierste brune kop?;) Geniet der noch mar eem fan!

  • 27 Januari 2012 - 09:28

    Mariekeee:

    Hee pop!!

    Mooi verhaaltsjee ho0r! Erg leuk 0m te lezen!!

    Xxxxx hvj

  • 27 Januari 2012 - 10:52

    Hendrik:

    Hee Jong, Mooie tocht die je maakt. Blij om te horen dat je zo goed voor jezelf zorgt met zelf gevangen vis!!

  • 12 Februari 2012 - 13:20

    Willemke:

    Hahaha een echte backpacker hoor, kan niet eens een visje bereiden ;)

    Wel een leuk verhaal, klinkt goed allemaal!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Down under

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Taupo naar queenstown

27 Januari 2012

Eerste dagen nieuw zeeland

09 Januari 2012

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

17 December 2011

Outback en great barriar reef

16 December 2011

WWOOF'en en de outback
Andrys

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 17 Maart 2012

Down under

Landen bezocht: