Outback en great barriar reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu Outback en great barriar reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Andrys - WaarBenJij.nu

Outback en great barriar reef

Door: andrys

Blijf op de hoogte en volg Andrys

17 December 2011 | Australië, Cairns

He mensen, hier is het vervolg op het verhaal van gister dan al!

Na de eerste nacht bij de Uluru zijn we met de hele groep de zonsopgang gaan bekijken! Erg mooi maar hebben helaas de echte rode kleur niet gezien. Nadat de zon boven de horizon was geklommen zijn we naar naar de olgas gereden. Dit is een groep rotsen zo'n 20 km bij de uluru vandaan. Hier hebben we een wandeling gedaan. Het is daar super mooi beter dan bij de uluru. Alleen tijdens de wandeling was het berg op, berg af met 38 graden op m'n bol. Toch wel vrij pittig om dan 3 en half uur te ploeteren.

Na deze wandeling hadden we gelukkig tijd om af te koelen in het zwembad bij onze camping. 's avonds hebben we wederom de zonsondergang bij de uluru bekeken. Na nog een nacht in de swag hebben we voor de verandering de zonsopgang bij de... uluru (jaja verrassing) gezien. Het is toch wel lichtelijk jammer dat ik na 2x zonsopkomst en 2x zonsondergang nog steeds niet de zo herkenbare rode kleur heb gezien. Maar goed na deze opkomst hebben we een wandeltocht rond de uluru gedaan. Tijdens deze ronde hebben we een aantal abarigonalsverhalen over het ontstaan van de berg gehoord.

's middags zijn we naar de kings cannon gereden. Hier zouden we de mogelijkheid krijgen om op een kameel te rijden... Maar helaas de beste man die het regelde was voor een paar weekjes op vakantie. Een gemiste kans dus! Het was nogal warm en daarom zijn we toen maar in het zwembad gedoken. 's avonds hebben we nog een klein feestje gehad waardoor de nacht maar 3 uurtjes duurde. Na het opstaan zijn we naar de kings cannon gereden voor een hike. Gelukkig konden we rustig aan beginnen met het beklimmen van een berg die ook wel bekend staat als: the hart attack! Tijdens de hike hebben we echt super vette dingen gezien en voor mij was dit wel het hoogtepunt van de outbacktour! Halverwege de hike konden we lekker afkoelen in een meertje. Na het afronden van de hike zijn we in het busje gesprongen en naar alice springs gereden. Hier aangekomen hebben we even snel gedouched om vervolgens met de meeste mensen uit de groep een afscheidsdinner te eten.

2 jongens de reisleider en ik hadden een fles absent gekocht. En na een shotje bleek 60% alcohol toch wel vrij sterk te zijn =p. Vervolgens zijn we met een aantal mensen op stap geweest en na een erg leuke avond zat de outbacktrip er dan op. De volgende ochtend ben ik met nog 3 mensen uit mijn groep naar het vliegveld gegaan en nadat we afscheid hadden genomen ben ik naar Cairns gevlogen. Ik had een beetje een rare route maar het was de goedkoopste optie. Vanuit Alice Springs ben zuidelijk naar de Uluru gevlogen om vervolgens omhoog naar het noorden, naar Cairns te vliegen. Eenmaal hier aangekomen liep ik vrolijk het vliegtuig uit en zodra ik de airco van het vliegveld achter me had gelaten was het opeens BAM! Het was alsof ik tegen een muur aan liep. Het is hier 35 graden met een luchtvochtigheid van een dikke 90%. Dus na twee stappen liep het zweet me bij alles neer en was ik eingelijk al klaar met Cairns.

Eenmaal bij het hostel aangekomen heb ik Lex weer ontmoet. Om dit te vieren hebben we de eerste avond een goon'tje gedronken. Na een heerlijke nacht in een hostel zonder airco (wat wil je ook voor 14 dollar incl. avondeten) werd ik weer in de hitte wakker. Maar gelukkig went het nogal snel en had ik de volgende dagen er veel minder last van. Afgelopen donderdag ben ik met Lex naar de Great Barrier Reef geweest. We hadden een trip geboekt op een boot inclusief snorkelen en een duik. Het reef was echt super mooi en we hebben met een gehuurde onderwater camara kerstfoto's gemaakt. Helaas was het duiken iets te veel voor mij en toen we boven kwamen heb ik al mijn eten er lekker uitgegooid =p. Na een uurtje ging het wel weer en zijn we nog op een sneeuwwit zandstrandje geweest. Na deze relaxte dag zijn we terug naar Cairns gegaan. Lex heeft hier werk gevonden en blijft hier voorlopig nog even.

Ik ga vandaag even kijken wat ik allemaal nog wil zien voordat ik op 17 januari australie ga verlaten. Ik ga proberen om de komende dagen wat foto's op de site te zetten. Het probleem is alleen dat het internet overal erg langzaam is. In ieder geval dit is het voor nu!

Greatz uit Cairns!

  • 17 December 2011 - 15:48

    Marieke:

    Alweer een verhaaltje, leuk pop!:)
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ben benieuwd wat je allemaal n0g gaat d0en!

    Doe vo0rzichtig!

    Dikke tuut!

  • 17 December 2011 - 16:45

    Hendrik:

    Hee Topper! Haha de vissen voeren, Lekker bezig ;) Ik hoor dat het goed gaat, geniet ervan! En succes met het plaatsen van pics. De groetjes!

  • 17 December 2011 - 19:13

    Louise & Gerben:

    Klinkt allemaal weer leuk Andrys.
    Duiken dus niet jou ding. Volgende keer maar snorkelen dan.

    Groetjes van ons

  • 18 December 2011 - 17:33

    Sybolt & Ylva :

    Genieten daar van het mooie weer. Hier regent het nu :-(
    Alvast fijne kerstdagen!

  • 19 December 2011 - 15:44

    Marieke:

    hee pop!

    Je hebt dr wat foto's bij gezet zie ik, leuk hoor!:D

    Spreek je snel weer!
    (K)

  • 23 December 2011 - 16:37

    Nanne:

    leuk dat het daar leuk is. oant sjen.

  • 24 December 2011 - 10:25

    Igor:

    Hey pop!

    Verdomme ziet er allemaal goed uit jonge! We missen je wel hoor zondags met voetbal.....en natuurlijk alle andere dagen :P .

    Veel heb ik eigenlijk niet te vertellen. Alvast fijne dagen toegewenst!

    Geniet ervan!

    I.

  • 25 December 2011 - 09:06

    Johan En Nadia:

    He Andries, leuk om te lezen!! Je maakt wat mee daar. We willen je even fijne en warme Kerst wensen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down under

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Taupo naar queenstown

27 Januari 2012

Eerste dagen nieuw zeeland

09 Januari 2012

Magnetic island, With sunday's en Fraser island

17 December 2011

Outback en great barriar reef

16 December 2011

WWOOF'en en de outback
Andrys

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 11444

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 17 Maart 2012

Down under

Landen bezocht: